Friday, 30 January 2015

GA Simple 2015 by Shad

Greetings and Assalamualaikum.

Jemput join GA Simple 2015 by Shad


Klik Banner untuk Join

Hadiah:

Powerbank Pineng (PN-983) x1 Pemenang
Top-up RM5 x10 Pemenang
Hadiah Misteri x10 Pemenang

Pemilihan pemenang adalah berdasarkan random.org

Tarikh Giveaway ini berlangsung : 15.1.2015 - 15.2.2015 (11.59pm)
Tarikh Semakan : 16 dan 17 Feb 2015
Tarikh Pengumuman Pemenang : Selewat-lewatnya 20 Feb 2015


=======================
Ads

Program Mykad Smart Shopper 
Jom Aktifkan Mykad


Jika sudi, G+1 Entry/ Like atau Share Entry Jom Aktifkan Mykad Shad ya. 
Terima kasih semua. Jasa anda dikenang.

Terima kasih sudi join Ga Simple 2015 by Shad. Good Luck

Friday, 16 January 2015

Segmen "Jom Masuk Ke Bloglist Shahril !"

Assalamualaikum

Klik sini untuk join.

Segmen Bloglist Sakura Blog Qaseh Ku

Assalamualaikum


Klik sini untuk join. :)

Tamat bila sampai 100 blogger. :)

Thursday, 15 January 2015

MENARA CONDONG TELUK INTAN

Assalamualaikum

Bulan lepaih,aku balik kampung rumah tok aku.ada kenduri kawen sepupu i.dekat teluk intan.dah lama weh aku tak balik kampung.setahun jugaklah.fobia..dsbbkan 1 perkara tu,habih buat kami tak mau balik kampung dah.balik kampung pun sebab rindu terlampau sgt yang tidak mampu ditepis oleh dinding konkrit barangkali. -..- blah la hang!

Aku tak sangka,selama aku tak balik kampung untuk 1 tahun ni,byk perubahan ke arah anjakan paradigma rupanya bandar teluk intan ni.paling2 aku tertarik menara condong. Dah satu tempat tu ja yg aku melawat pun.


Cantik sgt wehhh.depa dah bagi serba baru.ada pagar laa menara ni,siap terukir lagi MENARA CONDONG TELUK INTAN tau.dulu msa aku kecik2,pagar tu tak ada pun tau.siap ada sejarah menara tu ditubuhkan.ada lampu tukar2 warna,dari merah ke ungu ke biru ke hijau ke,,,,,aku x igt warna apa dah.realitinya aku nmpak sungguh perak.


Tak rugi tau kalau nak berkunjung ke menara condong ni.kat sini ada kompleks teluk intan.betul-betul depan menara condong tu.aku berbangga jdi anak kelahiran teluk intan perak.wuuuu~~~ tpi iolls menetap kat kedah. T.T


Aku paling suka warna ungu ni, sebab ni la warna feberet i.

Aku gigih kot dok tangkap gambar menara ni.punya laa teruja iolls masa tu tau. Ehehehehe




Meh sini aku cakap sorang-2 dari sebelah kiri atas yer, (mak kite, adik kite, cik timah kiut, mak cik kite, yang baju hitam tu adik kite,sepupu kite, sepupu kite,sepupu kite) habis!




Ni la yang cerita pasal sejarah menara ni.aku ambik gambar sebelah kiri je,sebab sebelah kanan tulih bahasa orang putih.aku tak paham dan malas nak bca. T.T



Cik timah kiut nak mengundur diri dulu yer. Entri sikit ja. Sebab malas nak menulis. Otak dah blank sejak tak sekolah ni.

Assalamualaikum.baiii hampa(lambai tangan sambil tersenyum manis lalu mengenyitkan mata berkali-kali)

Wednesday, 14 January 2015

majlis pertunangan blogger terkenal

Assalamualaikum

Semalam aku baca entri blog honeykoyuki.cerita pasai kenduri tang kak fatin.lawaanyaa,comeynya,segaknya kak fatin.jeles tau i.

Comey laa kak fatin liyana.
Macam aku. Hahahaha



Tahniah kak fatin liyana.dah jadi tunangan org.aku rsa aku dah mula minat nak terus baca blog fatin liyana kot.sejak entri tajuk pasai memasak tu.yg potong kacang panjang tu. ( aku x igt tajuk T.T )sebelum ni aku x brpa mnt kot.aku cuma kenai sapa fatin liyana,nak blogwalking pun pemalaih.dah alang2 cuti 3 bulan khen, nk blogwalking belog hampa .tpi tu laa,line lambt dohhh.meluat aku wehh! Herghhh. -..-!


Nak tengok cerita penuh pertunangan kak fatin liyana, tekan nii


Apa2 pun,tahniah kak fatin.semoga jadi tunang yg baik,dan bakal isteri yg solehah.(tak reti nak buat ayat. ^^)

Assalamualaikum. Babaiii.


P/s:aku x cerita pasai belog aku pungggg.maafkan saya.

Tuesday, 13 January 2015

blog lama

Assalamualaikum.

Hari ni aku nak ceghita pasai blog lama aku dgn blog yg sekarang aku pakai ni tapi masih dok usang tara tu ja.meluat aku tengok. Herghhhhhh -..-


Ni laa blog lama eden. Berkonsepkan keceriaan,kegembiraan,kesenyuman.

Blog lama aku comey sebenaqnya.cuma aku tak ada kesedaran lagi pasai blog.punya gigih dok masuk giveaway.gigih nak dapat hadiah,mata berkilau2 ja tgk hadiah2 depa.aku masuk ga x pernah menang we! T.T


Nasib tak menyebelahi hg timah 


Sebab apa aku cakap blog aku tu ceria terlampau melampau kan, tgk laa warna dia,header blog iolls,bersifatkan kebudak-budakkan. Salji dok turun bagai.aku tengok pun tegelak sorang2.
Aku rasa tak dak beza pun dgn blog skrg ni. Warna pink ja dok penuh. Huduh gila.


Barangkali iollss ni seorg yg terlampau ceria agaknya tu yg guna warna pink penuh 1 blog,yer dok anis? ^^


Nanti tajuk lain,insya Allah aku crta pasai blog skrg ni.

Byeee. Assalamualaikum.